VINSKI STUDIOLO IZ SLOVENSKEGA LESA BO NA OGLED NA DUNAJU
Tandem Vulgaris Woodcut bo na razstavi slovenskega sodobnega oblikovanja predstavil svojo unikatno vinsko omarico
V galeriji DesignAustria bo med 5. marcem in 25. aprilom 2021 na ogled velika razstava Prihodnost bivanja, ki prinaša svež izbor izdelkov sodobnega slovenskega oblikovanja. Obiskovalci si bodo na razstavi, ki predstavlja produkte lokalnega ustvarjanja, zasnovane po trajnostnih načelih, med drugim lahko ogledali tudi unikatno leseno omarico Vinski studiolo iz umetniške kolekcije ročno izdelanih omaric in predalnikov Vulgaris Woodcut. Kolekcijo poleg drznega, svežega dizajna, oplemenitenega z umetniškim lesorezom, ki je delo vizualne umetnice Nine Koželj, odlikuje odlična izdelava iz slovenskega lesa najvišje kakovosti izpod rok izurjene mizarske mojstrice Mance Kemperl. Umetniško pohištvo vrhunske kakovosti Vulgaris Woodcut krasijo duhoviti, nagajivi, včasih provokativno prvinski motivi, ki jih navdihujejo narava, živalski svet in medčloveški odnosi. Vinska omarica s prepoznavnim podpisom ustvarjalk bo navdušila tako zbiratelje umetnin kot uporabnike, ki bodo v njej poleg estetike našli tudi uporabnost.
SODOBNO OBLIKOVANJE IN SREDNJEVEŠKO OBRTNIŠKO ZNANJE
Vinski studiolo sta umetnici zasnovali v maniri t. i. renesančnih kabinetov oziroma studiolov, v katerih so učenjaki nekoč shranjevali svoje inštrumente, orodja in druge dragocenosti. Nastala je samostoječa lesena vinska omarica iz slovenskega češnjevega lesa, okrašena z lesorezom, v kateri lahko današnji ljubitelj vina hrani svojo zbirko steklenic, kozarcev in pripomočkov za uživanje v žlahtni pijači.
V kolekciji ročno izdelanih omaric in predalnikov Vulgaris Woodcut umetnici Nina Koželj in Manca Kemperl spretno združujeta sodobni oblikovalski minimalizem in srednjeveško obrtniško znanje. Čiste ravne linije omaric nežno objemajo najstarejšo grafično tehniko – lesorez, ki krasi vrata omaric in fronte predalov. Ti so pravzaprav lesorezne matrice, ki sicer ostanejo, ko umetnik grafiko odtisne, matrice pa praviloma zavrže, v kolekciji Vulgaris Woodcut pa dobijo svojo novo funkcijo kot fronta omarice. V vsaki od omaric je približno sto ur dela, k njej pa sodi tudi odtisnjena grafika na papirju, tako da omarica in grafični odtis tvorita celoto.
TANDEM VULGARIS WOODCUT
Nina Koželj in Manca Kemperl sta se z umetniško kolekcijo Vulgaris prvič predstavili leta 2018 in takoj navdušili s svojo unikatnostjo. Za svoje delo sta prejeli že več priznanj, med njimi priznanje za top izdelek razstave Čar lesa v Cankarjevem domu, nagrado Top 5 na sejmu pohištva Ambient na Gospodarskem razstavišču ter nagrado BigSEE Wood Design Award 2019 v kategoriji interier in pohištvo.
Sodelovali sta na več razstavah doma in v tujini, med drugim sta bili povabljeni na Razstavo sodobnih inovativnih izdelkov na temeljih dediščine v Sloveniji (Slovenj Gradec, 2018), v Galerijo Račka na Festival erotične umetnosti (Celje, 2018), na razstavo Majski salon (Narodni muzej Slovenije, 2018), na najpomembnejšo dansko razstavno-prodajno prireditev 3daysodesign (Kopenhagen, 2019) in v Center inovativnega podjetništva NLB (Ljubljana, 2019), uvrstili pa sta se tudi na razstavo [Tunel 29] – Oblikovanje za postapokaliptični svet, ki jo je pripravil Center za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani (MAO). Lani sta bili izbrani za sodelovanje na Evropskem sejmu umetnostnih obrti Résonance[s] v Strasbourgu, ki velja za najpomembnejši francoski sejem umetnostnih obrti, vendar ga zaradi epidemije covid-19 niso izvedli. Prav zaradi tega se umetnici toliko bolj veselita sodelovanja na razstavi Prihodnost bivanja, kjer bo njun Vinski studiolo predstavljen v družbi 43 izdelkov iz celotnega nabora 90 izdelkov, ki so v zadnjih dveh letih prejeli znak odličnosti Made in Slovenia. Kot je povedala Nina Koželj, se veselita predstavitve na tujem, še posebej na Dunaju, ki je vendarle prestolnica kulture, in upata, da bo kolekcija tudi v tem mestu našla svoje gledalce. Zaradi epidemioloških razmer odprtja razstave žal ne bo, »mi je pa vseeno v uteho, da gre tja vsaj del mene, če že sama ne morem,« je še poudarila Nina.
Minulo leto, ko ni bilo sejemskih predstavitev in tako nista mogli uresničiti vseh načrtov, sta umetnici kljub temu dobro izkoristili. »Razvili sva nove motive, poglobili tematiko, pripravili les, tako da sva dobro pripravljeni na leto, v katerem bo, tako vsi upamo, sejemska dejavnost ponovno oživela.«
PRIHODNOST BIVANJA
Razstava Prihodnost bivanja je nastala v sodelovanju med SKICO – Slovenskim kulturno-informacijskim centrom v Avstriji –, Centrom za Kreativnost pri MAO in Veleposlaništvom Republike Slovenije na Dunaju. Izbrani prikaz slovenske ustvarjalnosti poudarja vlogo kulturnega in kreativnega sektorja kot gonila trajnostnega razvoja. Razstava poudarja tudi pomen internacionalizacije slovenskega oblikovanja, iskanja podjetniških priložnosti in mednarodnega sodelovanja. Leto 2021, ki ga Slovenija posveča kreativnemu gospodarstvu, je razstava tudi eden večjih promocijskih dogodkov slovenskega predsedovanja Svetu Evrope od julija do konca decembra 2021.