Z matičkom za najboljšo predstavo v celoti nagradili Antigono v New Yorku v izvedbi Loškega odra Škofja Loka
»Linhartovo srečanje je znova zaživelo na odru Kulturnega doma Postojna. Ustvarjalske skupine iz sedmih tekmovalnih predstav so se srečale s publiko in s strokovno žirijo festivala. 59. Linhartovo srečanje je tako pri sodelujočih kot obiskovalcih potrdilo vsem znano dejstvo, da se gledališče lahko dogaja samo v živem stiku med igralci in publiko. Zato je zdaj na vseh nas, ki smo vpeti v ljubiteljsko gledališče, da spet zagrizemo v tematike, ki nas zanimajo in najdemo načine, da v obliki
gledaliških predstav najdejo svoje mesto na odrih po Sloveniji.«
Jan Pirnat, producent za gledališko in lutkovno dejavnost, vodja festivala
Danes, v soboto, 25. septembra, se je v Postojni končalo 59. Linhartovo srečanje, na katerem so si gledalci, po več kot letu premora, lahko v živo ogledali najboljše ljubiteljske predstave gledaliških sezon 2019/2020 in 2020/2021. V tekmovalnem sporedu je nastopilo sedem predstav, ki jih je ocenjevala strokovna žirija v sestavi Marijana Brecelj, gledališka in filmska igralka, Zala Dobovšek, dramaturginja, ter Tatjana Peršuh, gledališka režiserka. Matička za najboljšo predstavo v celoti je
komisija podelila sijajni predstavi Antigona v New Yorku v izvedbi Loškega odra Škofja Loka. Matičke so prejeli še igralci iz taiste predstave, Jan Bertoncelj za vlogo Policista ter Bojan Trampuš in Matej Čujovič za igralski dvojec v vlogah Saše in Bouhce. Dvojnega matička sta prejela tudi Sašo Dudič in Gregor Robič za igralski dvojec v predstavi Fetiš na puter v izvedbi Gledališča Toneta Čufarja Jesenice.
Žirija je podelila še tri posebna priznanja, dve od teh so prejeli ustvarjalci Gledališča Toneta Čufarja Jesenice, in sicer predstava Vozi Miško za ansambelsko usklajenost, ter Nika Brgant, Sašo Dudič in Gregor Robič za avtorski pristop za predstavo Fetiš na puter. Priznanje si je priigrala tudi Petra Krančan za vlogo Anite v predstavi Antigona v New Yorku Loškega odra Škofja Loka.
Gledalci ponovno napolnili dvorano Kulturnega doma Postojna
Na 59. Linhartovem srečanju, ki ga je organiziral Javni sklad RS za kulturne dejavnosti v sodelovanju z Občino Postojna, so si obiskovalci v tekmovalnem programu ogledali sedem predstav, ki jih je selektor, režiser Miha Golob, izbral izmed skupno dvaintridesetih prijavljenih. Kot je povedal selektor, si prav vse skupine zaslužijo priznanje, da so neutrudno ustvarjale tudi v času omejitev, ob tem pa je izpostavil neizprosno dejstvo današnjih razmer, da bodo izbrane, pa tudi neizbrane predstave
dosegle bistveno manjši krog gledalcev kot običajno. »V tem vidim glavni problem in izziv v novi gledališki sezoni, ki se je pravkar začela. Zato naj bo tokratno Linhartovo srečanje hkrati tudi spodbuda ter poziv vsem, ki imamo radi gledališče, da nadaljujemo delo in poskrbimo, da bo gledališče preživelo v dobri kondiciji in pripravljeno na čas, ko se bo družba znova postavljala na noge, ter se bo publika lahko vrnila v naše dvorane. Gledališče bo pri tem prav gotovo odigralo pomembno vlogo.
Naj živi gledališče!«
Ker lani zaradi epidemije organizator Linhartovega srečanja ni mogel izpeljati, so tako sodelujoči igralski ansambli kot občinstvo z veliko naklonjenostjo doživeli ponovno srečanje v živo, z igralci na odru in gledalci v avditoriju. Ti so dodobra napolnili dvorano Kulturnega doma Postojna na vseh predstavah, ki so bile žanrsko zelo raznolike ter scenografsko in kostumografsko dodelane. »Izbor vsebine oziroma dramskih predlog pa je večinoma aktualen, sodoben in družbeno kritičen, a hkrati
zabaven, z veliko dobrega, kvalitetnega humorja,« je še povedal Miha Golob.
Prepričale so predstave s čistim in jasnim sporočilom
O kakovosti predstav se je prepričala tudi strokovna žirija, ki je imela zahtevno delo pri ocenjevanju predstav in izbiri tistih, ki so pokazali največje presežke. »Predstave, ki so nas najbolj nagovorile, so predstave s čistim in jasnim sporočilom in izvedbo in so tudi prejele priznanja in matičke za svoje dosežke. Hvala in čestitam,« je povedala Marijana Brecelj, igralka, predsednica strokovne žirije 59. Linhartovega srečanja, in dodala, da je hvaležna za priložnost, da je lahko bila del
žirije 59. Linhartovega srečanja v Postojni. »Skupaj s sožirantkama Tatjano Peršuh, gledališko režiserko, in Zalo Dobovšek, dramaturginjo, smo skoraj idealno usklajeno plule skozi vseh sedem predstav in varno pristale na končnem privezu. Zahvaljujem se tudi ljubiteljem ljubiteljskega gledališča, ki so iz dneva v dan tudi večkrat na dan zapolnili dvorano Kulturnega doma v Postojni.«
Največ nagrad predstavi Antigona v New Yorku
Žirija je iz nabora dodelanih in celovitih predstav kot najboljšo prepoznala Antigono v New Yorku Janusza Glowackega v izvedbi in produkciji Loškega odra iz Škofje Loke, ki »tudi po tridesetih letih od njenega nastanka izvrstno ujame aktualnost te drame. Adut uprizoritve je med drugim njena dramaturška večplastnost, saj vzporedno problematizira aktualna družbenopolitična vprašanja o socialni izključenosti manjšin in nasilja, sočasno pa razkriva tudi skrajno intimne in temeljne postulate
človekove eksistence,« je poudarila žirija. Isti predstavi gre tudi matiček za moško vlogo, ki ga je prejel Jan Bertoncelj za upodobitev lika Policista. »Njegova vizualna uniformiranost in izčiščena dikcija sta predirljivi in surovi, a vendar nadvse verjetni,« je zapisala žirija. Igralski presežek sta v Antigoni v New Yorku po mnenju žirije prikazala tudi Bojan Trampuš in Matej Čujovič, ki sta si priigrala matička za igralski dvojec za vlogi dveh newyorških brezdomcev Saše in Bouhce, ki sta
kot karakterja kot dan in noč, a ravno v tej raznolikosti najdeta impulz za igralsko prepletanje in dopolnjevanje. Vlogi sta ustvarila z navidezno lahkotnostjo, ki pa jo poganja izjemno natančna in premišljena notranja razčlenjenost zapletenih psiholoških stanj.
Posebno priznanje za Anito v podobi Petre Krančan
Poleg matičkov je žirija podelila še posebna priznanja, Petra Krančan ga je prejela za vlogo Anite v Antigoni v New Yorku v izvedbi Loškega odra Škofja Loka, za upodobitev pretresljive podobe brezdomke, ki se spopada z neizprosnostjo newyorškega »nevidnega« vsakdana. Drugi dve priznanji sta šli v roke ustvarjalcem Gledališča Toneta Čufarja Jesenice, predstava Vozi Miško za ansambelsko usklajenost, »saj številna odrska zasedba v uprizoritvi ves čas ohranja in nadgrajuje čvrsto medsebojno
dinamiko in premišljen čut za kolektivnost.« Žirija pa je nagradila tudi ustvarjalce predstave Fetiš na puter istega gledališkega ansambla, saj je ocenila, da je kolektiv treh avtorjev izvirnega besedila Fetiš na puter, to so Nika Brgant, Sašo Dudič in Gregor Robič, ustvaril tekočo, psihološko prepričljivo in razgibano odrsko predlogo o nenavadni situaciji, ki jo povzroči večurna ujetost dveh likov v pokvarjenem dvigalu.