Veliko Borštnikovo nagrado za najboljšo predstavo prejme Škofjeloški pasijon
v režiji Jerneja Lorencija v koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj
Veliko Borštnikovo nagrado za najboljšo predstavo prejme Škofjeloški pasijon
v režiji Jerneja Lorencija v koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj
Maribor – S podelitvijo festivalskih nagrad se je danes, v nedeljo, 12. junija, končal 57. Festival Borštnikovo srečanje. V tekmovalnem programu si je strokovna žirija v sestavi Žanina Mirčevska (predsednica), Rok Andres, Primož Ekart, Giacomo Pedini in Igor Ružić ogledala šestnajst predstav po izboru selektorice Nike Leskovšek in za najboljšo predstavo razglasila uprizoritev Škofjeloški pasijon, ki je nastala v koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj in pod režijsko taktirko Jerneja Lorencija. Podelili so tudi festivalske nagrade za režijo, igro, mlado igralko, scenografijo, glasbo, oblikovanje svetlobe, jezikovno priredbo in Borštnikovo nagrado po presoji žirije. Borštnikov prstan je letos prejel Ivo Barišič.
Škofjeloški pasijon nagrajen za najboljšo predstavo in glasbo
Foto: Nada Žank
Kot je v obrazložitvi zapisala žirija, je silovitost uprizoritve Škofjeloškega pasijona v navznoter obrnjeni spektakelskosti, ki najstarejše ohranjeno slovensko dramsko besedilo iz množične, procesijske forme reducira na kolektiv šestih igralcev. Intenzivnost in sporočilnost uprizoritve sta v njeni komornosti, neposrednosti ter kritičnosti do preteklosti in sedanjosti. Žirija je poudarila, da med uprizoritvenimi elementi najbolj izstopata homogen igralski kolektiv in atmosfera, ki jo ustvarja vizualno-glasbeni del avtorske ekipe. »Atmosferičnost glasbe in zvokov je sedmi igralec v kolektivu,« je še zapisala žirija in Borštnikovo nagrado za glasbo podelila skladatelju Branku Rožmanu, avtorju izvirne glasbe v uprizoritvi Škofjeloški pasijon.
Predstavi Cement nagrada za režijo, scenografjo in oblikovanje svetlobe
Nagrado za režijo je prejel Sebastijan Horvat za režijo uprizoritve Cement v produkciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana, v kateri »spretno orkestrira vse elemente spektakla«, v njegovem delu pa je žirija prepoznala »dozorelo, suvereno in samosvojo poetiko, ki ponuja originalnost, angažiranost in dovršenost«.
Uprizoritev Cement je bila nagrajena tudi z Borštnikovo nagrado za scenografijo, prejel jo Igor Vasiljev, ki je na videz običajen meščanski interier oblikoval kot večpomenski in vsestranski prostor. Aleksander Čavlek, ki je z vrhunskim oblikovanjem svetlobe prispeval k močnemu potujitvenemu učinku predstave, pa je prejel Borštnikovo nagrado za oblikovanje svetlobe.
Foto: Peter Uhan
Nagrade za igro podelili šestim igralkam in igralcem
Foto: Peter Uhan
Nina Valič je prejela nagrado za igro za vlogi Savde in Nazire v uprizoritvi Požigi v produkciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana, v katerih ustvari in živi odrsko življenje dveh likov, dveh žensk v različnih situacijah in v različnih življenjskih obdobjih, dveh žensk, ki pripadata različnim časom.
Foto: Peter Giodani
Jana Zupančič je bila nagrajena za vlogo Barbare Fordham v uprizoritvi Avgust v okrožju Osage v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega, s katero je ustvarila popoln dramski karakter, celovit in dovršen, v vsakem aspektu in trenutku prepričljiv.
Foto: Gregor Salobir
Nataša Barbara Gračner je nagrado prejela za vlogo Daše Čumalove v uprizoritvi Cement v produkciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana in za vlogo v uprizoritvi Vsi ptice v koprodukciji Mini teatra, Mestnega gledališča Ptuj in Festivala Ljubljana. Obe vlogi oblikuje koherentno in z osebno angažiranostjo do obeh likov, pri čemer izkaže izjemno pestrost registrov in stilov ter obenem potrdi svojo značilno igralsko prezenco.
Foto: Boštjan Lah
Marko Mandić je nagrado za igro prejel za vlogi Gleba Čumalova v uprizoritvi Cement in Nihada v uprizoritvi Požigi v produkciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana, žirija pa je v utemeljitvi zapisala, da »ga razpon stanj, ki jih sam iznajde, akcije, ki se jih sam domisli in jih izvede, določajo kot igralca, ki se je zmožen spoprijeti z najzahtevnejšimi vlogami«.
Foto: Peter Uhan
Marjuta Slamič je prejela nagrado za igro za vlogo Bogdane v uprizoritvi jerebika, štrudelj, ples pa še kaj v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, s katero je ustvarila vedno mesén in življenja poln lik.
Foto: SNG Maribor
Vladimir Vlaškalić je bil nagrajen za vlogo Jeranka v uprizoritvi To noč sem jo videl v koprodukciji Drame Slovenskega narodnega gledališča Maribor, Burgtheatra Dunaj, Jugoslovenskega dramskega pozorišta Beograd in Cankarjevega doma Ljubljana. Vlaškalićev lik Jeranka odseva tragičnost slehernika v neobčutljivem mehanizmu zgodovine in tako utelesi imaginarij celotne uprizoritve.
Borštnikova nagrada za mlado igralko
Foto: Gregor Salobir
Lina Akif, ki je v različnih uprizoritvah letošnje selekcije prikazala razpon svojega igralskega angažmaja in aparata, je za vloge v uprizoritvah Vročina v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča, steirischer herbst '21 in Maske, Črna koža, bele maske v koprodukciji Anton Podbevšek Teatra in Plesnega teatra Ljubljana ter Vsi ptice v koprodukciji Mini teatra, Mestnega gledališča Ptuj in Festivala Ljubljana prejela nagrado za mlado igralko.
Foto: Boštjan Lah
Borštnikovo nagrado za jezikovno priredbo
je prejel Srečko Fišer v uprizoritvi jerebika, štrudelj, ples pa še kaj v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, ki mu je z izrednim občutkom za jezik, s prevajalsko natančnostjo in z naklonjenostjo primorskemu dialektu uspelo besedilo suvereno prestaviti v Vipavsko dolino ter uprizoritvi dodati mediteranskega duha, sočnosti in neposrednosti.
Borštnikovo nagrado po presoji žirije
je prejela uprizoritev Požigi v režiji Nine Rajić Kranjac v produkciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana. Po mnenju žirije so Požigi – zaradi vrhunskega dela vseh ustvarjalcev uprizoritve –, dragocena, temeljito zamišljena in odigrana predstava, ki v vsej polnosti elementov uprizarja kaos sveta.
Foto: Boštjan Lah
Iz zaključnega poročila žirije
Zagotovo je najmočnejši adut slovenskega gledališča ustvarjalna moč igralca, ki je bogata, raznolika in inspirativna. Vsak uprizoritveni izziv tako ima možnost, da je produkcija izvedena na visoki ravni in z zahtevnim konceptom. Vse, kar si režiserke, režiserji, dramaturginje in dramaturgi zamislijo, je z rahločutnim vodenjem s takimi igralci mogoče.
Brštnikov prstan si je nadel Ivo Barišič
Letošnji dobitnik Borštnikovega prstana je nekdanji član ansambla SNG Nova Gorica Ivo Barišič, »čigar najznačilnejša poteza v ustvarjalnosti sta njegova predanost in odprtost – kot igralec vseskozi posodablja svoj način igre in ohranja radovednost za nov, drugačen gledališki in filmski jezik, zato z njim radi sodelujejo tako izkušeni, uveljavljeni režiserji kot tudi ustvarjalci najmlajše generacije in tisti, ki odstopajo od ustaljenih teatrskih in filmskih praks,« je zapisala mag. Tea Rogelj v utemeljitvi nominacije, ki jo je pripravila za Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije.
Foto: arhiv FBS