Virtualna razstava [Tunel 29] Oblikovanje za postapokaliptični svet
Center za kreativnost (CzK) za letošnji milanski teden oblikovanja načrtovano skupinsko razstavo [Tunel 29] Oblikovanje za postapokaliptični svet, ko so zaradi pandemije novega koronavirusa odpovedane vse množične prireditve po svetu, predstavlja virtualno. Izbor 30 izdelkov, katerih namen je bilo sprva tematizirati bivanje v prihodnosti, se zdaj umešča v spremenjeno sedanjost in naslavlja vprašanja, ki se nas dotikajo že danes, v času globalne krize zaradi pandemije in z njo povezane samoizolacije. Virtualno razstavo si lahko ogledate na podstrani spletne strani Centra za kreativnost, ki deluje pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje Slovenija (MAO).
Virtualni ogled razstave [Tunel 29] je mogoč tudi na prvem mednarodnem Virtualnem oblikovalskem festivalu (Virtual Design Festival), ki bo pod okriljem spletne revije za arhitekturo in oblikovanje Dezeen potekal do 30. junija 2020. Predvidoma od sredine junija pa bo razstava na ogled v MAO.
Kontekst razstave, ki tematizira vprašanje bivanja v prihodnosti predvsem v razmerju do okolja, je v času, ko je v naš vsakdan zarezala virusna realnost, dobila še dodatno perspektivo. »Kako se lahko pripravimo na neizogibno apokalipso, ki jo napovedujejo virusi in podnebne katastrofe? Kako lahko s svojimi vsakdanjimi dejanji vplivamo na to, da se bo morda odmaknila? Iščemo scenarije preživetja le s surovinami, ki so že izkopane,« je izhodišča razstave poudarila Mika Cimolini, arhitektka in vodja programa CzK.
Kustosinja in oblikovalka Federica Sala, ki je bila članica žirije za izbor izdelkov za skupinsko razstavo, postavlja ustvarjalnost in razstavo v današnji kontekst: »Eden od rezultatov globalne paralize, ki smo jih priča ob širjenju koronavirusa, bo temeljna usmeritev k lokalnemu, tako na ravni ustvarjalnosti kot produkcije. Naša nova resničnost lahko pomeni priložnost za zmanjšanje potrošnje in upočasnitev procesov v oblikovanju. Pri čemer ni več v ospredju le vprašanje oblikovanja za prihodnost, temveč predvsem vloga oblikovanja v tem trenutku in v naši novi realnosti ter vsakdanu, v katerem je nujna solidarnost in v katerem bo preživela iskrenost v oblikovanju.«
»Zdi se, da se je v novi realnosti, kjer ni nič več samoumevno, hitro pokazala potreba po kvalitetnih umetniških vsebinah in umetniških delih – marsikatero umetniško delo ali oblikovalski kos bosta našla pot v naše domove samo zato, da nam bo umetnost bližje. Ali bolje – da bi mi bili bližje umetnosti,« pa o vlogi ustvarjalnosti v novih kontekstih pravi Nina Koželj iz tandema Vulgaris Woodcut, ki se skupaj z Manco Kemperl podpisuje pod enega izmed projektov na razstavi [Tunel 29].