Spodbujanje kreativnih kulturnih industrij
Center za kreativnost
Javni razpis Ministrstva za kulturo RS za »Spodbujanje kreativnih in kulturnih industrij – Center za kreativnost 2019« je bil prvič objavljen lani spomladi, s skupno 800.000 € so uspešno podprli 30 projektov v treh sklopih (A1, A2 in A3).
V sklopu A1, ki je namenjen raziskovanju, inoviranju in demonstraciji uporabe projektov v realnem okolju, najdemo med drugim mobilno aplikacijo za ustvarjanje in deljenje plesnih formacij Plesh, papirne izdelke iz invazivnih tujerodnih rastlin in stol IRregular za otroke z AD(H)D. Več tukaj.
V sklopu A2, ki je namenjen izboljšavi poslovnih procesov in spodbujanju širjenja na mednarodne trge, so bili med drugim podprti projekti: slovenska blagovna znamka oblačil Just a Corpse, namenjena plesalcem, predmeti s citati iz slovenske literature Črke rastó v prostor in spletni produkt za glasbene producente in inženirje Mix:analog. Več tukaj.
V sklopu A3, ki spodbuja strateško sodelovanje podjetij s področja kulturno kreativnega sektorja z ostalimi gospodarskimi področji, pa sta bila na primer izbrana magnetni polnilec za pametne naprave in interaktivni projekt za doživljanje kulturne dediščine Legende pod krošnjami. Več tukaj.
Na letošnjem drugem javnem razpisu Ministrstva za kulturo RS »Spodbujanje kreativnih kulturnih industrij – Center za kreativnost 2020–2021« je zagotovljenih še več sredstev – okvirna skupna višina javnih sredstev za izvedbo a razpisa je 2.210.000 EUR, razpis pa je odprt do 6. aprila 2020. Cilj razpisa je predvsem spodbujanje močnejšega sodelovanja med kreativnimi kulturnimi industrijami in gospodarstvom. Tudi dr. Peter Wostner, vodja sektorja za koordinacijo pametne specializacije, je v nedavnem intervjuju za Svet kapitala pohvalil razpis, saj spodbuja podjetja, da »izboljšajo procese, pridejo do novih produktov, hkrati pa je to lahko pomembna spodbuda za kreativni sektor, ki bo sedaj izjemno na udaru.« Center za kreativnost si bo prizadeval za podobne razpise tudi v prihodnjih letih.