Fabula ponovno gostila izjemne avtorje in avtorice
Matej Pušnik
Letošnja Fabula, ki je potekala med 28. februarjem in 8. marcem, je v fokus postavila igre moči. Čeprav je zaradi grožnje koronavirusa prišlo do nekaj odpovedi, je bil festival več kot uspešno speljan - izvedeni dogodki so bili napolnjeni do zadnjega kotička, vse Fabuline knjige pa so že med festivalom doživele ponatis.
Fabula pred Fabulo (28. 2., Cankarjev dom) je poskrbela za teoretsko izhodišče festivala, svoje poglede na moč mesta in mesto moči so v pogovoru z Markom Bauerjem podali Simon Sellars, Elvia Wilk in Keller Easterling. Ob dogodku je bila premierno na voljo tudi revija Šum z naslovom Ljubljanastrofa. Na otvoritvenem večeru (29. 2., Cankarjev dom) se je v pogovor s Ksenijo Horvat zapletel eden izmed največjih sodobnih nemških pisateljev, Bernhard Schlink, avtor kultnega Bralca, ki je predstavil roman Olga. V začetku tedna (2. in 3. 3., Cankarjev dom in SNG Nova Gorica) se je na dveh večerih v pogovoru z Boštjanom Naratom predstavil hrvaški pisatelj Kristian Novak, ki nas je navdušil že z romanom Črna mati zemla, spregovoril je o novem romanu Cigan, ampak najlepši. Fabulin Fokus (6. 3., Edvard) o konstrukciji zgodbe je v ospredje postavil avtorici Lucie Kohoutovo in Martino Freitagovo, pogovor z njima je vodil Peter Karba. Nedeljski program (8. 3.), ki je bil posvečen osmemu marcu, pa je potekal na več lokacijah. Že zjutraj se je na bolšjaku na Bregu začel mini knjižni sejem, kjer so bile na voljo najboljše knjige avtoric, ki so izšle pri različnih slovenskih založbah. Za otroke je bilo zanimivo v Vodnikovi domačiji Šiška, kjer je Leja Jurišič pripovedovala zgodbe o Neustrašnih. Premierno se je odvila tudi tura Misterij ženske literarne Ljubljane, dan pa se je zaključil v Pritličju, ko se je Nadina Štefančič z nemško avtorico Bettino Wilpert pogovarjala o njeni knjigi Kar se nam ne dogaja.
Fabula je ponovno poskrbela za pester program in polne dvorane bralcev, po njej pa ostajajo odlične festivalske knjige.